PARAULES AGUDES PLANES I ESDRÚIXOLES


PARAULES AGUDES,PLANES I EXDRÚIXOLES

Les paraules es clasifiquen en agudes, planes i esdrúixoles, segos si tenen la síl·laba tònica en la posició última, penúltima o antepenúltima, respectivament.
  • AGUDES: Les paraules agudes s'accentuen si acaben en vocal, en vocal seguida de –s i també quan acaben en –en o –in. Les agudes tenen la síl·laba tónica en l'última síl·laba. 
    Exemples: francés, profesor.

  • PLANES: Les paraules planes s'acentuen si no acaben en vocal, ni en vocal seguide de –s, ni en –en o –in. Les paraules planes tenen la síl·laba tónica en la penúltima síl·laba. 
    Exemples: periòdic, sucre.

  • ESDRÚIXOLES: Les paraules exdrúixoles sempre s'accentuen. Tenen la síl·laba tónica en l'antepenúltima síl·laba. 
    Exemples: época, música.







23 comentarios:

  1. soc una nena de 1 d'eso i el vostre blog m'ha agudat a fer els deures .
    força per l'any que ve .

    ResponderEliminar
  2. Soc una nena que vaig a 1 d'eso i el vostre blog a mi també m'ha agudat a fer els deures:
    PD: gracies per tot, i molta sort per a l'any que bé

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Gracies a vosaltres tinc tots els deures bé

      Eliminar
    2. sou uns jilipollas m'han sospes per la vostra culpa

      Eliminar
  3. sou uns jilipollas m'han sospes per la vostra culpa

    ResponderEliminar
  4. voy a 1 de eso gracias me ha ido bn pa los deveres

    ResponderEliminar
  5. Soc de 3er de la eso i hem menjes la polla

    ResponderEliminar
  6. pues ami no me ayuda nada

    ResponderEliminar
  7. Soy un niño de 1 de eso y es mejor caillou que esta puta mierda de explicacion para retrasados mentales y gays

    ResponderEliminar
  8. gracias me a ayudadao mucho esto y e aprobado gracias a bosotros!!!:)

    ResponderEliminar
  9. la verdad es que no ayuda mucho,porque la información que dan es pésima y escasa,Lo siento pero a mi no me ha llamado la atención.

    ResponderEliminar
  10. el que vull dir-vos que no m'ajuda tant perquè el que busque jo és una paraula esdrúixola que comence per la lletra b

    ResponderEliminar
  11. Gracies al vostre bloc estic aprobant els examens perque em liava molt i ara ho entenc. Segiu aixi ho feis força bé!!!

    ResponderEliminar
  12. La web no està malament, vaig a 1er d'ESO i crec que aquesta pàgina seria de més utilitat a estudiants com jo si ampliesiu més l'informació.

    PD: A tots els imbècils que esteu dient que aquesta merda m'agradaria dir-vos que les merdes aquí sou tots vosaltres. Si no us agrada la web, no entreu i ja està tant difícil no és.

    ResponderEliminar
  13. Aixo es una merda fills de gosses

    ResponderEliminar
  14. Soc una nena de 6é i m´agradat aquesta web, no es que sigui lo millor del mon per algo si que te de interesant.

    ResponderEliminar
  15. Me comeis el coño pedazo de idiotas

    ResponderEliminar
  16. Esto es una puta mierda ma vais a comer toda la polla hijos de puta

    ResponderEliminar